Misshandel

I april 2010 hände något man nog inte förväntat sig, något man inte trodde skulle hände än själv utan alla andra.
Jag, min lillasyster och min kompis var nere på fotbollsplanen där vi bor, klockan var runt 21:00 och det börjde bli mörkt ute, än så såg man solens skimmer längst bort på himla valvet.
Längre bort stod några små barn och sparkade fotboll och man kunde höra tjutet av de när bollen flög in i målet.
Efter ett tag kommer tre tjejer i 16 års åldern och går förbi fotbollsplanen, där de börjar bråka men en av barnen. Eftersom jag kände det barnet de bråkade med gick jag fram skrattade lite lättsamt och sa '' Va inte så barnsliga '' det här var riktat mot både tjejen och barnet.
Men den här tjejen tyckte inte att det var okej att jag sa sådär åt henne och började tjaffsa mot mig och sa massa ord, ett av de var ''Tjockis'' och min lillasyster klarar inte av när någon kallar mig för tjock.
Så hon började tjaffsa med den här tjejen och så säger båda att de ska slåss, jag drar fram armen och säger, '' Jag orkar inte med bråk, så lägg av''. Min lillasyster stannar och nickar, men tjejen kommer in går fram och slår ett knytnäv slag rakt i min systers ansikte.
Jag försöker då dra bort den här tjejen, då kommer en annan tjej och börjar dra i mig, utan att tänka på det vänder jag mig om slår ett knytnäv slag rakt i ansiktet på henne. För enda tanken var att få bort jätten från min syster.
Min kompis står på sidan och säger '' snälla bråka inte ''. Då springer en av tjejerna fram puttar in henne mot ett hörn så hon ramlar in i ett hörn, alla tre tjejer ställer sig då och sparkar henne i ansiktet.
Min lillasyster låg på marken men ställde sig upp och båda jag och hon springer rakt mot tjejerna och trycker in de mot gallret så de ramlar.
Sen tar vi tag i våran kompis och drar upp henne, hon springer då därifrån och jag och min syster går därifrån. Bakom kommer jätte tjejen för att slå min lillasyset, så hon puttar ner min syster. Jag springer då fram och sparkar henne i knäväcket så att ramlar baklänges, då drar jag upp min syster och skriker '' SPRING FÖR I HELVETE '. Så springer hon och jag stannar kvar och kollar på henne och ber henne dra därifrån innan jag själv går därifrån.
Både min syster och min kompis fick åka in till sjukhuset, medans jag var den som hade utdelat ett slag i ansiktet på en tjej som knappt nådde upp till ansiktet på mig.
Efter det gick vi på polisförhör, men fallet lades ner.
Båda mår mycket bra idag, men det där kommer vara ärrat för livet.

Ett skämt kan leda till något allvarligt, man ska alltid ha ett vakande öga i nacken.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0